Goede copywriting is meer dan een tekst
Een tekst is geen copy. En copy is geen tekst. :)
Wat is goede copy dan wel? Goede copy vertrekt vanuit het probleem of vraag van jouw doelgroep, niet vanuit jouw aanbod. Het is dus meer dan een tekst, het zijn strategisch gekozen woorden die bij jouw potentiële klant een urgentie opwekken, een nood.
Daarom is copywriting is een vak apart.
Het begint met de juiste vragen, en met research naar je doelgroep. Naar wat hen beweegt en beroert. Maar het gaat verder dan in de schoenen van jouw klant stappen, ik neem een deep dive in jouw verhaal. Ik focus op alles wat jou en jouw aanbod zo bijzonder maakt. Op die manier breng ik niet gewoon teksten boven water, maar een story die helemaal past bij jouw branding en die jouw lezer meevoert, inspireert en ... tot actie aanzet.
Zo ga ik voor jou aan de slag:
1. Luisteren
Hét vertrekpunt van mijn schrijfproces. Tijdens een uitgebreide briefing gaan we dieper in op alle aspecten van jouw merkverhaal: missie, visie, aanbod, wat jou anders maakt dan anderen ... Ik wil best veel weten. :)
2. Researchen
Onderschatte stap, maar noodzakelijk. Een goede briefing is een prima startpunt, maar daarna doe ik onderzoek naar wie je doelgroep écht is, waar ze van dromen (of wakker liggen) en wat je concurrenten in huis hebben. Zo finetunen we jouw USP's of troeven.
3. Schrijven
Ik ga op zoek naar de juiste woorden. Creatief en catchy waar het mag, informatief en zakelijk waar het moet. Maar vooral: helder, overtuigend en ... alsof je ze zelf geschreven had.